Ascultarea amprenteaza succesul comunicarii

Nov 28, 2012 by

Ascultarea amprenteaza succesul comunicarii
Seria interviurilor cu profesionisti din domeniul comunicarii continua. Astazi va propun sa cunoasteti un comunicator desavarsit si un om deosebit: Andra Samson. Andra are o experienta de peste 15 ani in comunicare corporativa si relatii publice. Primii 8 ani de cariera si i-a dedicat publicitatii, in Romania si Statele Unite, lucrand la renumitele agenţii: BBDO, Ogilvy & Mather, Draft/FCB si Matloc k Advertising & PR.  Andra s-a concentrat in ultimii 7 ani ai carierei în sfera managementului reputatiei si responsabilitatii sociale a companiilor si eficientizarea echipelor de comunicare pentru obtinerea performantei si dezvoltarii durabile. In prezent, Andra este consultant independent in comunicare si este orientata pe urmatoarele arii de consultanta: strategii de management ale stakeholderilor, integrarea platformelor CSR in planurile strategice ale companiilor, programe de advocacy destinate problemelor publice si sociale.
1. Care e cel mai important lucru pe care l-ai invatat de cand lucrezi in comunicare?
Sa ascult. Tendinta generala e sa te exprimi si cum gasesti spatiu de expresie, cum se intinde si capcana de a te expansiona, de a vorbi prea mult, de a te revarsa. Apare o abundenta de lucruri pe care simti musai ca trebuie sa le exprimi. Ori in comunicare ascultarea constienta, activa, echilibrata este esentiala. Ea amprenteaza succesul  comunicarii. Ar mai fi si un grad mare de calibrare pe stilul preferat de absorbtie a mesajului din partea interlocutorului sau auditoriului. Aici apare finetea si excelenta comunicatorului, de a …sincroniza frecventele pentru o receptie cat mai buna. :-)
2. Daca ar fi sa asociezi comunicarea cu o culoare, care ar fi aceea?
Are multe culori. E mai degraba un curcubeu in forma ei optima. Daca mesajul nu e expresiv, atunci nu e, dupa mine.
3. Care e cea mai placuta amintire profesionala pe care o ai?
Hm… :-) Primul meu discurs public cu ani de zile in urma. Pana atunci teoretizam impactul vorbitului in public, ulterior m-a vrajit puterea de contagiune pozitiva si m-am dezvoltat personal ori de cate ori am avut ocazia. E cel mai bun test personal – te autoradiografiezi si te impinge in mod accelerat spre autocunoastere. Ceea ce-ti creeaza un avantaj profesional uluitor.
4. Un bun comunicator este acela care ….?
…stie sa taca cum trebuie si stie sa vorbeasca cum e nevoie.
5. Ce nu te invata Facultatea de Comunicare, dar te invata practica?
Oh, aici n-as sti de unde sa incep si unde sa termin… dar uite, pentru mine cel mai important aspect este sinergia cu care faci sa lucreze toate aspectele in comunicare. In facultate le inveti pe bucati, le vezi ca pe felii, in cel mai bun caz ajungi sa le intelegi serial, linear, adica fac mai intai asta, apoi asta etc. Ca atunci cand inveti sa conduci o masina, apas pe ambreiaj, bag in viteza etc., dar abia conducand masina in fiecare zi sunt constient de toate miscarile in mod simultan, si de fapt, in curand nu le mai constientizez, ci le fac automat. La fel si in practica de comunicare, in timp se creeaza aceasta forta care uneste in mod productiv toate parghiile de comunicare.
6. Cartea care te-a impresionat foarte mult si pe care toti comunicatorii ar trebui sa o citeasca este…
Nici aici nu e usor raspunsul. Cu atat mai mult cu cat eu n-o sa-ti ofer un titlu tipic de literatura de specialitate in PR si comunicare. Mie mi se pare esentiala cartea lui Daniel Goleman – Inteligenta emotionala. Un comunicator bun are niste revelatii daca extrage din aceasta carte insight-uri despre cum influenteza si guverneaza bagajul emotional angajarea in orice forma de comunicare.

Leave a Reply

Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On LinkedinCheck Our Feed