Cine nu are oameni calmi, sa-si cumpere!

Apr 29, 2013 by

Cine nu are oameni calmi, sa-si cumpere!

Am fost recent la un eveniment impresionant la care au participat cateva sute de persoane. Nu vreau sa va vorbesc despre ce s-a intamplat acolo (desi poate intr-o alta postare ar merita, pentru ca a fost foarte interesant), ci despre modul cum a fost organizat acel eveniment. Defect profesional sau nu, imi place foarte mult sa observ oamenii, modul in care ei se comporta, cum reactioneaza, cum gandesc etc. Fac acest lucru, mai ales cand particip la evenimente, traininguri, conferinte, pentru ca stiu ce implica organizarea lor si sunt curioasa sa vad cum sunt ele gestionate de altii.

Venind dintr-un domeniu unde sunt constant obisnuita cu termenele limita, agitatia si multe evenimente, am vrut sa vad cum se comporta oamenii in situatii stresante, dar fiind faptul ca acest eveniment era unul major, cu sute de oameni. Ma asteptam sa fie nebunie, lume nervoasa, echipa depasita de situatie, asa cum mi s-a mai intamplat sa vad la multe alte evenimente de acest gen.

Dar, surpriza, nu doar ca totul a functionat ca un ceas elvetian, dar m-a impresionat foarte mult echipa: toti zambeau, erau relaxati, fiecare stia ce trebuie sa faca, nimeni nu alerga agitat in toate partile (asa cum se intampla de obicei). M-am bucurat enorm sa vad acest lucru si i-am felicitat din tot sufletul. Rareori vad oameni reactionand cu atat de mult profesionalism. Sunt firme de organizari de evenimente care nu au atat de multa stapanire de sine si profesionalism. De cele mai multe ori, oamenii sunt dezorganizati, se coordoneaza prost si sunt extrem de agitati. Cumva, multi dintre noi au senzatia falsa ca daca se agita, inseamna ca se straduiesc, ca dau tot ceea ce pot pentru ca evenimentul sa reuseasca. Din pacate, tot ce reusesc e sa-i agite si pe ceilalti (colegi, colaboratori, participanti) inutil si sa-si strice imaginea in fata lor. Daca vad pe cineva ca se agita, ca alearga de colo in timpul unui eveniment, ca are o fata deznadajduita sau ca tot timpul are ceva de rezolvat, perceptia mea este ca omul respectiv nu e un adevarat profesionist, nu se organizeaza bine si nu detine controlul asupra actiunilor sale, ci este purtat de curent de colo-colo.

Am spus-o si intr-o alta postare ca imi plac foarte mult oamenii calmi, linistiti, cumva si datorita faptului ca eu sunt o fire destul de agitata. Ma straduiesc sa fiu calma si stapana pe mine, de cele mai multe ori reusesc, insa inca mai lucrez la capitolul acesta. Dintodeauna oamenii calmi, calzi, care par tot timpul stapani pe ei si zambesc indiferent de ceea ce se intampla au reprezentat imaginea profesionalismului. Ma bucur foarte mult de fiecare data cand interactionez cu astfel de oameni si ma enervez de fiecare data cand dau peste oameni agitati.

Cred ca perceptia noastra  ca oamenii care se agita muncesc mult si au rezultate porneste dintr-o mentalitate gresita si ar trebui sa deschidem mai bine ochii si sa observam cu mai mare atentie cum stau de fapt lucrurile.  Stiu ca ne place sa credem ca daca dam zeci de telefoane, daca alergam cu o hartie in mana dintr-o parte in cealalta,  daca tipam la colegi sau alergam pe scari suntem oameni ocupati, importanti, cu un scop bine stabilit. Din pacate, nu e chiar asa. E doar o risipa inutila de energie pe care am putea sa o folosim altfel.

Daca sunteti interesati de dezvoltarea voastra profesionala si personala, incercati sa puneti mai mare accent pe auto-control, pe gestionarea emotiilor, reactiilor, comportamentelor , participati la cat mai multe evenimente, uitati-va in jurul vostru, observati-i pe ceilalti si imaginati-va cum ati fi reactionat voi in aceleasi situatii. Nu-i suficient sa fim competenti in domeniul nostru de activitate, e foarte importanta imaginea pe care o transmitem despre noi. De fiecare data cand va simtiti depasiti de situatie, cand sunteti extrem de agitati si va doriti sa tipati la toata lumea, ganditi-va la un singur lucru: sunteti pe masa de operatie, langa voi apar doi medici: unul calm, stapan pe el, zambeste usor si va spune ca totul va fi bine, iar celalat intra agitat si transpirat in camera, va intreaba unde e solutia pentru anesteziat, va zambeste incurcat si va asigura ca nu veti pati nimic. Intrebare: cine ati dori sa va opereze?

E foarte probabil ca aceasta comparatie sa fie fortata, dar am ales acest exemplu dus la extrem pentru a va convinge ca indiferent daca organizati un eveniment, sunteti broker, lucrati la un ghiseu de relatii cu publicul, vindeti intr-un magazin comercial, de modul in care veti reactiona in anumite situatii, depinde imaginea voastra profesionala si succesul companiei pentru care lucrati sau business-ului pe care il conduceti, daca sunteti antreprenor.

Zile fara agitatie si succese maxime va doresc!

0 Comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. recomandari blogosferice - [...] Claudia Oprescu ne indeamna la calm. Eu sunt calm, inca nu m-a enervat [...]

Leave a Reply

Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On LinkedinCheck Our Feed