Fericirea – instrument de marketing?

Sep 1, 2013 by

Fericirea –  instrument de marketing?

Esti fericit/a? Cand ti-ai pus ultima data aceasta intrebare? Da, stiu, cu siguranta imi vei raspunde la aceasta intrebare cu o alta: “dar ce e fericirea?”

M-am amuzat teribil zilele trecute cand incercam sa-mi cumpar niste carti de pe un website foarte cunoscut. Am constatat ca exista pe piata o multime de carti care au un singur scop: sa ne invete cum sa fim fericiti. Ma amuz si-mi continui plimbarea virtuala prin librarie. Imi suna telefonul, iar la capatul celalalt un operator cu voce calma si placuta de la o companie de telefonie mobila a constatat ca mi-am schimbat abonamentul si vrea sa stie daca sunt interesata si de alte servicii care sa-mi imbunatateasca existenta. Da, si el vrea ca eu sa fiu fericita, nu doar libraria online in care “intrasem”. Daca imi verific emailul, observ o multime de alte companii carora le pasa de fericirea mea (asa-mi trebuie daca ma abonez la newslettere): ciocolata care imi ofera clipe de magie, agentia de turism care imi ofera vacante de vis, mall-ul care ma indeamna sa-mi cresc gradul de fericire cu putin shopping, expertii in dezvoltare personala care ma asteapta la cursul lor unde voi invata cum sa fiu cu adevarat fericita si lista poate continua la nesfarsit.

Toti acesti oameni isi doresc sa ma faca fericita. De ce? Pentru ca fericirea vinde. Ati auzit vreun om care sa nu vrea sa fie fericit? Nu. Ati vazut oameni care isi pun pe Facebook fotografii cu ei nefericiti, suferinzi (mai sunt cativa, dar nu intra in calcul din punct de vedere statistic:p)? Nu. Toata lumea vrea sa fie fericita. Scopul fiecarui om in viata e sa fie fericit si pentru fiecare fericirea inseamna cate ceva. Iar departamentele de marketing si comunicare ale companiilor nu aveau cum sa nu exploateze o asemenea tema ofertanta. Fericirea e eterna. Toti oamenii isi vor dori sa fie fericiti, indiferent de epoca, de societatea in care traiesc, de posibilitatile materiale etc. Iar daca poti sa-i convingi pe oameni ca sucul, inghetata, ciocolata, hainele, bijuteriile, excursiile, masinile pe care tu le comercializezi ii pot face mai fericiti, de ce sa nu o faci? Ar fi si pacat.

Partea trista pentru oameni si buna pentru companii este ca cererea de produse care sa ne faca fericiti este din ce in ce mai mare intrucat numarul oamenilor care se simt fericiti e foarte mic. Cei mai multi dintre noi privesc fericirea ca pe acea stare unica, greu de explicat in cuvinte, pe care de putine ori in viata o poti simti. (in restul timpului mergi la shopping sau bei un suc:p)

Nu vreau sa inchei cu o concluzie despre ce e fericirea, habar n-am ce inseamna si nici nu ma intereseaza. Pentru mine fericirea e alcatuita din lucruri mici: ma plimb printr-un oras frumos si sunt fericita, vad un bebelus care-mi zambeste in tramvai, sunt fericita, ma trezesc dimineata devreme si fac sport, sunt fericita, citesc o carte minunata, sunt fericita, ma intalnesc cu cei dragi, sunt fericita, ma trezesc dimineata si sotul imi zambeste cald si ma imbratiseaza, ma simt fericita. Recunosc, cateodata mai am nevoie si de zahar pentru a fi fericita, dar nimeni nu-i perfect,nu?

Sa fiti fericiti, dragilor, nu doar consumatori!

Related Posts

Share This

Leave a Reply

Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On LinkedinCheck Our Feed