Prima sesiune de coaching sau cum am fost ajutată să-mi organizez mai bine timpul

Oct 29, 2012 by

Prima sesiune de coaching sau cum am fost ajutată să-mi organizez mai bine timpul

Am participat cu entuziasm și curiozitate la prima mea sesiune de coaching. Stiam vag cam despre ce e vorba si eram nerabdatoare sa vad cum e in practica. Si a fost excelent. Sesiunea m-a ajutat sa-mi aranjez cumva prioritatile, sa-mi dau seama ca agenda e cel mai bun prieten si in viata personala. Nu, nu o sa ai o viata plictisitoare si prea “programata” daca iti vei stabili dinainte activitatile zilnice de care sa te ocupi. Dimpotriva, vei fi mai organizat si vei avea mai mult timp liber sa faci ceea ce-ti doresti. In plus, dispar frustarile ca niciodata n-ai timp de nimic si nu reusesti sa duci la indeplinire ceea ce ti-ai propus.

Nu exista retete minune care sa functioneze la toata lumea, fiecare trebuie sa-si identifice singur, ghidat de intrebarile coach-ului, directiile pe care trebuie sa mearga, cat timp sa aloce fiecarei activitati, cum sa le prioritizeze. Coach-ul e acolo doar pentru a te ajuta sa-ti pui intrebarile potrivite, raspunsurile le vei gasi singur.

Care-s concluziile?

  • Agenda e sfanta – imi stabilesc in fiecare duminica activitatile pentru saptamana viitoare. Le notez intr-o singura agenda (nu pe 2-3 diferite) si am grija sa scriu tot acolo, fara sa omit nimic.
  • Am identificat cele 4-5 domenii mari de actiune pe care vreau sa ma concentrez si mi-am setat anumite obiective. Apoi, am stabilit in ce zile ale saptamanii ma ocup de fiecare dintre lucrurile identificate.
  • Flexbilitatea e cuvantul cheie. Am 5 ore libere pe saptamana pentru activitati neprevazute cu care pot jongla.
  • La birou, imi notez dimineata toate lucrurile pe care le voi face in ziua respectiva si incerc sa estimez cam cat imi va lua fiecare activitate. Ma voi ocupa de  fiecare lucru in parte, timp de 20 minute, fara sa ma las intrerupta. Imi planific doar 60% din timp, restul il las pentru lucrurile neprevazute care pot aparea (sedinte, intreruperi, telefoane etc)

Si cel mai important lucru pe care l-am aflat de la Oana, coach-ul cu care am discutat: e important sa ne mentinem flacara aprinsa in proiectele noastre, oricare ar fi acelea. E recomandat sa ne programam agenda in asa fel incat zilnic sa alocam minim 5 minute fiecarui aspect din lista noastra. Chiar daca nu avem timp sa facem tot ceea ce ne-am propus, e bine sa nu pierdem contactul cu proiectele de care nu ne putem ocupa in acel moment si sa incercam sa obtinem maximum din cele 5 minute pe care le alocam lor.

Pana acum lucrurile functioneaza destul de bine, sper la rezultate spectaculoase dupa cateva luni de „mariaj serios cu agenda”. Voi ce faceti pentru a va organiza cat mai bine timpul?

Related Posts

Share This

2 Comments

  1. Cu ceva timp în urmă, îmi stabileam planul pe o zi, pe o săptămănă etc., în minte. Ei bine, după o perioadă au început să se adune din ce în ce mai multe lucruri, să se amestece câteodată unele cu altele, iar rezultatul e uşor de intuit :) Astfel că, am început să utilizez în mod regulat binecuvântata agendă :) şi să respect deadline-urile pe care mi le impun singură. Mai am de pus la punct timpul pe care îl pierd uneori din cauza lipsei de concentrare sau a intervenţiei anumitor factori perturbatori. Pixul şi foaia rămân, însă, prietenii noştri cei mai de nădejde, după cum afirmi şi tu. :)

    • Claudia

      Da, Teo, cred ca perseverenta este cheia un management al timpului eficient:).

Leave a Reply

Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On LinkedinCheck Our Feed